In de herfst of winter lijkt sporten altijd een stuk minder aantrekkelijker om te doen. Het is buiten koud, donker en misschien wel nat - dus lekker Netflixen op de bank onder een dekentje klinkt dan veel aantrekkelijker. Aan de andere kant wéét je dat het zo af en toe wel beter is om gewoon te gaan en lekker te bewegen. Hoe maak je sporten in de kou dan toch aantrekkelijk?

4x sporten in de kou:

Bikram yoga

Yoga kennen we allemaal wel. Maar heb je weleens van Bikram yoga gehoord? Dit is yoga in een ruimte van ongeveer veertig graden. Flink warm dus maar die warmte helpt je juist om de houdingen beter uit te voeren aangezien je spieren en gewrichten beter oprekken. En als je je ogen sluit, lijkt het net alsof je op een tropische bestemming bent.
 

Schaatsen

Je kunt natuurlijk ook juist van de kou gebruik maken. Schaatsen is een super goede work out en in deze tijd van het jaar zijn er buiten verschillende tijdelijke schaatsbanen te vinden. Haal die ijzers maar weer van zolder!
 

Hardlopen/wandelen door de natuur

In deze maanden is de natuur juist prachtig. In de herfst met de mooie gekleurde bladeren die van de bomen dwarrelen en in de winter kan je genieten van het mooie witte vrieslaagje over de takken. Het is dus eigenlijk ook hartstikke rustgevend om een stuk te wandelen of hardlopen door de natuur. Daarna mag je jezelf lekker belonen met een theetje of warme chocomelk met slagroom.
 

Home work out

En als je dan écht de deur niet uit wilt, kun je tijdens die ene Netflix-serie ook gewoon je work out thuis uitvoeren. YouTube staat vol met work out filmpjes. Zet zo’n filmpje aan op je mobiel en doe mee. Heb je de work out al vaker gedaan? Dan weet je hem vast uit je hoofd en kun je ondertussen verder met jouw favoriete serie.